HTML

マルツィの日本旅行。 Japán utam.

Ez a blog azt az egy évet követi végig, melyet Japánban fogok tölteni.

Friss topikok

  • ◕‿◕Mano'cska◕‿◕: Biztosan élvezed az ottani életet. Nagyon szerencsés vagy,irigyellek...:) Használj is ki minen per... (2012.09.25. 06:41) Szeptemberem. 僕の九月。
  • spectrum2003: Megnéztem a képeket is!!!! Még-még-még!!! :-D (2012.06.20. 00:06) Képek. 写真。
  • spectrum2003: Marcikám, maradj "vonalban"! exedződ:zsuzsa (2012.06.19. 23:56) A Tenri Egyház. 天理教。

Címkék

A Tenri Egyház. 天理教。

2012.05.26. 14:56 マルツィ

Megintcsak nagyobb időszak maradt ki a blogból, bocsánat :(

Amúgy ennek a bejegyzésnek a fő témája, mint ahogy a cím is utal rá, a Tenri egyház lesz (a tenri jelentése: a menny logikája). Ezzel a bizonyos egyházzal annak következtében sikerüt találkoznom, hogy a judoklubb minden hónapban/második hónapban elmegy a Tenri nevezetű városba judoversenyre. Tudniilik, hogy Tenriben élnek Japán legjobb junior judosai. Szóval elmentünk ebbe a bizonyos városba, és ahogy megérkeztünk és körülnéztem, máris furcsálltam egy kicsit a dolgokat. A középső részén Japánnak, ahol élek, (lásd Nara, Kiotó, Ószaka) másnéven "Kinki"-ben (azt jelenti, hogy "közel a fővároshoz") az emberek többsége folyton dumálgat mindenhol, siet a munkába, ordibál valakivel, vagy valami egyéb igencsak vitális cselekvést folytat. Ellenben Tenriben, ahol mindenki csendben sétált az olyan tiszta utcákon, ahol a földről lehetne enni a szó szoros értelmében. Ezek után, ahogy tovább mentünk, nagy büszkén el tudtam olvasni az egyik feliratot (Tenrikyou), és megkérdeztem az edzéstársakat, hogy mi az. Rögtön mindenki elkezdett nevetni, és csak annyit válaszoltak, hogy egy nagyon furcsa vallás, ahol mindenki egy csomót fizet a városnak. Megintcsak haladtunk egy kicsit, majd megláttam egy hatalmas, gigantikus, orbitális épületet (kb. 2-3. magyar parlament hosszú), ahol megintcsak ezeket a Tenrikyou feliratokat olvastam. Rákérdeztem még egyszer, hogy mi ez az egész, és miért van itt a város közepén ez az épület. Kicsit részletesebben elmesélték, hogy ez a tenri egyház a sintoizmus egyik ágazata és, hogy az az épület a vallás centruma. Az utunk során a dojóig még kiderült, hogy a városban az emberek 90%-a a vallás egyenruháját hordja (ilyen fekete talárszerűség, aminek az elejére tenri tanítások vannak írva, a hátuljára pedig az egyház becses neve, aztán a városnak van külön tenri tanítások szerint oktató kisiskolája, felső tagozatos iskolája (magyarországon a kisiskola és a felső tagozat általában egyben van, de Japánban teljesen elkülönül), gimnáziuma és egyeteme, ezen kívül van rengeteg hotel a városban, de sajnos csak a vallás hívei szállhatnak meg ott, és az összes tenrii templomban csak a tenri tanokat oktatják. A tenri egyház hívei azért fizetnek a városnak, mert a város mindenkinek a javát szolgálja vele, és tényleg. Bármennyire is félelmetesnek hangzó dolog ez a tenri egyház, nagyon-nagyon odaadó. Nem használja fel önös célokra az egyház az adományozott pénzt, hanem a várost fejleszti vele, programokat szervez, megsegíti a szegényeket, és így tovább. Szóval egyszerre félelmetesnek de jónak is tűnt. Egyébként előző héten elmentem a fogadóapukámmal Ószaka "legesleg" belvárosába, Nanbába. Nem láttam még életemben ennyi embert... Kb. 3 millióan élnek Ószakában, a népsűrűség pedig sac/kb. 12000 fő/km2. Megnéztük a híres Glico reklámot, a hatalmas műrákot, és rengeteg boltot. Élvezetes volt, holnap is megyek, csak az osztálytársaimmal, purikkurázni (japán fotógép), karaokézni és ruhákat venni! :) Amúgy töltöttem fel képeket instagramra is, ha valakit érdekel, akkor arra keressen rá instagramon, hogy "zypox", és megtalál. Egy-két hét múlva megint írok! A legjobbakat!

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://japanutam.blog.hu/api/trackback/id/tr604547640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nick999 2012.06.05. 08:25:53

Szia, most találtam csak rá erre a blogra. Mindig nagyon megörülök, ha valaki ír a japánban eltöltött időről és dolgairól. Különös hogy mások még nem írtak semmit, pedig a hasonló blogokat mások is szívesen olvassák/kommentálják.
Te pontosan miért is vagy kint? Ez valami cserediák program? Te tanultál már előtte Japánul vagy angolul beszélsz belük? Bocs, hogy ennyit kérdezek! :-)

マルツィ 2012.06.05. 21:38:03

Szia, kedves első kommentelő :)
Én is nagyon örülök, hogy örömet okozhatok ezzel másoknak, úgyhogy folytatom is :)
Azért vagyok kint, mert ahogy kérdésedben is szerepel, ez egsy cserediák program, amire jelentkeztem még tavaly október környékén. Igen, tanultam japánul mielőtt kijöttem, de nem sokat, összesen szeptembertől januárig, de mivel itt 0-24 folyamatosan csak japánul beszélek ezért hamar tudok fejlődni. Az angolt illetően, hát nem lenne egyszerű megértetnem magam velük angolul, mivel még az angoltanárok is finoman szólva gyér tudással rendelkeznek, nemhogy az átlag mindennapi emberek. A kérdéseidet illetően pedig bátran, akár többet is, szívesen válaszolok! :)

Nick999 2012.06.12. 07:25:08

Újra itt! :) Köszönöm kedves válaszaid!
Pár helyen már én is olvastam/hallottam a japánok "fergeteges" angol tudásáról, múltkor pont egy olyan kis videót láttam, amiben egy nem japán diák próbálta videón dokumentálni, hogy telik egy napja (elindul, busz, suli, ebédszünet.... ) Hát szegénykém minden kedves osztálytársának próbálta elmondani, hogy videót készít(angolul), de azok az üres tekintetek.. látszott, hogy gőzük nincs róla mit beszél.

A login neved mit jelent? (igazából már a kiolvasásánál problémáim vannak :-))

Nick999 2012.06.12. 07:39:42

Most nézem, hogy a "Japán utam." ezekkel kezdődik, tippem az hogy Japán a jelentése, de a kiolvasás még mindig nem megy :-)

spectrum2003 2012.06.19. 23:56:31

Marcikám, maradj "vonalban"!
exedződ:zsuzsa
süti beállítások módosítása